مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 09:302022-12-17اجتماعي

پلنگ های مشاهده شده در خرمنه سر طارم مادر و فرزند هستند


رییس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه خرمنه سر طارم زنجان، گفت: براساس بررسی ها، - پلنگ مادر به همراه توله حدود دو ساله خود در این محل حضور دارد.

پرویز رستمی در گفت وگو با ایسنا، منطقه زنجان، مشاهده پلنگ در منطقه را نشان از تنوع بالای زیستی در محل دانست و اظهار کرد: باید تلاش کنیم شرایط را برای زیست جانوران در مناطقی حیات آنها فراهم کنیم؛ چرا که حال خوب محیط زیست باعث ارتقا کیفیت زندگی انسان ها نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچون سنوات گذشته سرشماری کل و بز در متطقه خرمنه سر با حضور 28 نفر از نیروها انجام شد و خوشبختانه در این سرشماری موفق شدیم از تردد دو قلاده پلنگ فیلمبرداری کنیم و این در حالی بود که مشخص شد یکی از پلنگ ها ماده و دیگری فرزند او است و با توجه به اینکه توله پلنگ تا دو سال همراه مادر تردد می کند احتمال می دهیم این پلنگ جوان کمتر از دو سال سن داشته باشد ولی موفق به تشخیص جنسیت آن نشدیم.

این مسئول با اشاره به اینکه براساس آمار سرشماری و همچنین مشاهده پلنگ می توانیم بگوییم حال حات وحش منطقه خرمنه سر خوب است به طوریکه 814 راس کل و بز سرشماری شد که نسبت به سال گذشته 10.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلنگ های مشاهده شده در خرمنه سر طارم مادر و فرزند هستند

پلنگ های مشاهده شده در خرمنه سر طارم مادر و فرزند هستند